Dubbel Mono

zondag, december 06, 2009

 
Rhett Miller - Rhett Miller

Eén van de belangrijkste redenen om Rhett Miller en zijn muziek een warm hart toe te dragen is zijn gevoel voor humor. Bij The Old ‘97s, zijn reguliere broodwinning, kan ik nooit het gevoel van me afzetten dat ze hun tong immer ferm in cheek houden, hoezeer hun vakmanschap me ook van die gedachte af probeert te houden.



Op Rhett Miller’s soloplaten ligt de humor veel meer aan de oppervlakte. In de opener van zijn nieuwe, gelijknamige plaat "Nobody Says I Love You Anymore" zingt hij meteen al 'God give me strength / and a good length / of rope'. In "Another Girlfriend" vertelt hij een dame dat hij echt niets met haar wil beginnen: 'The last thing I need is another girlfriend / Two's enough for me / Two's enough and you would make three.'
Lees verder...
|| 11:12 a.m.