Dubbel Mono

vrijdag, oktober 27, 2006

 
Dead Moon - Echoes of the Past

Fred Cole was halverwege de jaren zestig voor het eerst op een plaat te horen en het garagerockcombo Dead Moon dat hij er met zijn vrouw Toody Conner en drummer Andrew Loomis op na houdt, bestaat ook al zolang ik me kan heugen. Eind jaren tachtig en begin jaren negentig speelden ze in mijn herinnering minimaal één keer per maand in de Vera, zodat ze een deel van mijn persoonlijke soundtrack uit die jaren bepaald hebben.



Een dubbelaar die hun output compileert katapulteert mij dan ook in ene terug naar die jaren. Primitieve garagerock, uit de bocht gierende psychedelica en opwindend raggen, maar allemaal met een bijna lieve ondertoon. De leukste opa en oma uit de rock ‘n’ roll, van dat stigma komt het echtpaar Cole-Connor nooit weer af, ondanks de fles Jack Daniels op het podium.
Lees verder...
|| 7:09 a.m.