Dubbel Mono

vrijdag, januari 07, 2005

 
Stokjeszut

1. Wat is de totale grootte aan muziekbestanden op je computer?
7,5 GB. Niet veel voor een weblogger, geloof ik. Ik vrees dat ik nog een ouderwetse platenkoper ben, tot groot chagrijn van mijn portemonnee.

2. Wat is je laatst gekochte cd?
Emilie Simon - Emilie Simon

3. Wat is letterlijk het laatst geluisterde nr voor je dit bericht las?
De begintune van ER. Het laatst geluisterde echte liedje was Heroes and Villains van Brian Wilson's Smile.

4. Geef 4 nrs door die je heel vaak luistert of die veel voor je betekenen.
*Palace - West Palm Beach: Will Oldham is van mijn grote helden en dit is een van zijn mooiste liedjes. Hoeveel meer redenen wil je hebben?
*Johnny Cash - Folsom Prison Blues: omdat die Oude En Al Dode Held zo'n overtuigingskracht in zijn liedjes legt. Hij is dan niet de hoofdpersoon, maar alle compassie ter wereld krijg je voor de grootste outlaw, simpelweg omdat Johnny Cash hem bezingt.
*De Bossen - I Wanna Be Phil Spector: rammelende garagerock over een tragische held. En toch word ik er ontzettend vrolijk van.
*Neil Young - Cortez the Killer: brengt me in ene terug in mijn studententijd (nee, dat was eind jaren 80/begin jaren 90), waar ik dit en andere krakers van Neil Young grijs heb gedraaid.

5. Aan welke 3 (4 of 5 is te zot) personen geef jij het stokje door en waarom?
*Billy Clismo: omdat hij net vader is geworden van een dochter, Helsinki.
*Herman: zodat hij zijn weblog weer op kan starten.
*Eazy: omdat hij - zonder dat hij het weet - de voormalig buurman van mijn vriendin is.
|| 1:43 p.m.