Dubbel Mono

donderdag, november 27, 2003

 
Lijstjes, allemaal lijstjes I
Het einde van het jaar nadert en dus komen de onvermijdelijke lijstjes weer tevoorschijn. Onder het motto our perceptions of the decade are different now, our personal tastes have expanded, our knowledge of the music has deepened, and excepting myself, Mark Richardson and Brent DiCrescenzo, the staff has turned over twice, heeft Pitchfork maar weer eens een Top 100 Albums of the 1990's gepubliceerd. Waarvan ik hier de top 10 pik:

10. Guided by Voices - Bee Thousand
9. Bonnie Prince Billy - I See a Darkness
8. Pavement - Crooked Rain, Crooked Rain
7. DJ Shadow - Endtroducing...
6. Nirvana - Nevermind
5. Pavement - Slanted & Enchanted
4. Neutral Milk Hotel - In An Aeroplane, Over The Sea
3. The Flaming Lips - The Soft Bulletin
2. My Bloody Valentine - Loveless
1. Radiohead - OK Computer

Over de volgorde wil ik een stevige boom opzetten en of Radiohead (shoot me) en My Bloody Valentine (shoot me again) wel in de top 10 thuishoren ben ik niet zeker, maar verder zou het mijn lijstje kunnen zijn.

|| 1:21 p.m.