Dubbel Mono

donderdag, november 21, 2002

 
Pitchfork Top 100 Albums of the 1980s
Ik was het waarachtig vergeten, maar Pitchfork heeft intussen deel 2 gepubliceerd. Van de nummers 50 tot 1 gaat het van Spacemen 3 tot Sonic Youth. En natuurlijk had op nummer 1 of Evol of Sister (plaats 14!) van SY moeten staan, maar oh wat waren de jaren tachtig toch een fijn decennium. Mijn hele jeugd van mijn tiende tot twintigste staat hier bij, of het nu gaat om Public Enemy (de eerste drie platen), Sonic Youth of The Replacements. De Nederhelden van Fatal Flowers, Tröckener Kecks en Claw Boys Claw missen uiteraard. En van REM , The Fall, This Heat, U2, Michael Jackson, New Order, Stone Roses, Talk Talk, en Talking Heads heb ik nooit iets echt gewaardeerd. Maar waarom staan Nick Cave & The Bad Seeds er niet bij? Of Toy Dolls en New Model Army? Shoot me once again.
|| 4:22 p.m.