Dubbel Mono

zondag, augustus 25, 2002

 
From the Muddy Banks of the Biddinghuizen Polder - Lowlands dag 3
Zondag
Stuurbaard Bakkebaard stond wel op de planning, maar heb ik gemist vanwege teveel alcohol en te weinig slaap. De rode draad tijdens dit soort weekenden. Was toch wel benieuwd hoe ze het er op een festival vanaf zouden brengen. In zaaltjes hebben ze zich al bewezen, Essent-award of niet.
Van Zornik ben ik vooral benieuwd hoe ze klinken wanneer ik niet met een kater en op een afstandje ga toekijken. Deze ochtend kon het maar zeer matig boeien.
16 Horsepower bleek in no-time in staat om de kater en het slaapgebrek te doen verdwijnen. Ondanks dat de tent voor een groot deel gevuld was met pubers die op Within Temptation zaten te wachten, kreeg David Eugene Edwards de veel te grote Alpha-tent in bedwang met zijn bezwerende en donkere (voor het eerst in 24 uscheen de zon!) songs. Hoeveel beter had het gisteravond geklonken, toen de donder in de verte rolde en de regen hard op de tenten kletterde? DJ Shadow wist me ongeveer twintig minuten te boeien, voordat een telefoontje mij de Bravo-tent uitlokte. Genoeg om te besluiten naar de overkant te lopen waar The Breeders net iets te routineus hun slordige liedjes de Golf-tent instuurden. Onverwacht bleken de laatste twintig minuten van Josh Davis mij in de veel te hete tent te houden. De meeste live-mixen van DJ Shadow die ik op het net vond klinken nog beroerder dan de bonus-CD van The Private Press, dus als je gaat zoeken, probeer dan de set van vandaag in handen in te krijgen. rmaats zijn,
[Update: tekst onderbroken omdat Motorpsycho eerder dan aangekondigd achter me zijn begonnen. See ya later.]
|| 10:16 a.m.