Dubbel Mono

zondag, maart 03, 2002

 
My Little Cheap Dictaphone
moet de nieuwste Belgische ontdekking worden. Terwijl Starfighter nog niet eens doorgebroken is en Millionaire druk bezig met een clubtour, krijgt een tweeëntwintigjare die niet meer heeft laten zien dan supports voor Bonnie 'Prince' Billy, Kiss My Jazz en Sophia de 'pers helemaal heet' (citaat uit de link, niet van mij). De mp3 die ik vond belooft inderdaad wel iets, maar wat durf ik na één keer luisteren nog niet te zeggen.



De stem van de centrale figuur achter MLCD, ene Redboy, klinkt me soms iets te stoer in de oren, maar liedjes maken kan hij wel. Ergens doet hij me denken aan Mauro Pawlowski, brein achter de helaas te vroeg ter ziele gegane Evil Superstars en maker van het ondergewaarde Songs From a Bad Hat.
|| 3:33 p.m.