Dubbel Mono

woensdag, maart 13, 2002

 
Lee Hazlewood
krijgt op zijn 73ste erkenning met een tributeplaat op City Slang. Het nieuws plukte ik van de NME-site, want City Slang houdt de boel niet zo goed bij. De CD gaat - hoe origineel - Total Lee heten en de tracklist luidt als volgt:

'Never Had A Gun' - Lambchop
'Come On Home To Me' - Madrugada
'Some Velvet Morning' - The Webb Brothers
'Sundown' - Calexico with Valerie Leuillot
'Sleep In The Grass' - Johnny Dowd
'Got It Back Together Again' - St Etienne
'The Railroad' - St Thomas
'The Cheat' - Jarvis Cocker and Richard Hawley
'No Train To Stockholm' - Erlend Oye (of Kings Of Convenience)
'Soul's Island' - The Amazing Pilots
'Easy & Me' - Kathryn Williams
'We All Make The Little Flowers Grow' - Stephen Jones and Luke Scott
'Sand' - Calvin Johnson and Mark Pickerel
'Summer Wine' - Evan Dando and Sabrina Brooke
'If It's Monday Morning' - Kid Loco with Tim Keegan

(De bijdrage van Johnny Dowd verscheen ook al op diens prachtige The Pawnbroker's Wife.)
Naast deze tribute-plaat staat er nog een CD met eigen werk van Lee Hazlewood op stapel: A regular complete new album titled: "For every solution there is a problem", meldt City Slang. Zo regular wordt 'ie niet, want een andere bron meldt dat het een release met b-kantjes en onuitgebracht materiaal wordt.



Toen ik dit las kon ik meteen ontdekken dat Lee Hazlewood eindelijk een eigen website heeft, die voor het grootste deel ingevuld wordt met informatie over zijn familie. Curieus geval.
|| 11:41 a.m.